Chennai’deki bilim adamlarının yaptığı bir araştırmaya göre, yarısı dolu bir şehir içi otobüsünde bir Covid-19 pozitif yolcu ile seyahat ederken en fazla dokuz kişi enfekte olabilir. Anna Üniversitesi ve Pondicherry tabanlı ICMRVector Kontrol Araştırma Merkezi. Daha fazla enfekte hasta varsa veya otobüs daha doluysa veya yolcular daha uzun mesafeler kat ediyorsa sayılar artabilir. Hakemli bilimsel dergi VirusDisease’de (eski adıyla Indian Journal of Virology) yakın zamanda yayınlanan çalışmada, bilim adamları 21-G’yi kullandılar. Tambaram Covid-19 enfeksiyon senaryosunu simüle etmek için Broadway otobüs güzergahına.
36.1 km’lik rotadaki 40 durağın her birinde binen veya inen beş yolcu olduğunu varsaydılar. Her zaman 20 yolcu olurdu. Çalışmanın ilk yazarı, “Yolculardan en az birinin başlangıçta SARS-CoV-2 ile enfekte olduğunu varsaydık” dedi. Ganesh Ram Arumugam, Anna Üniversitesi Enstrümantasyon Mühendisliği Bölümü’nde yardımcı doçent. Matematiksel model, enfekte kişilerin sonraki otobüs duraklarında otobüse rastgele binip inmelerine izin veriyor. Amaç, bir pandemi sırasında en uzun otobüs hatlarından birindeki ikincil enfeksiyonların sayısını tahmin etmekti.
Enfeksiyöz ajanların bulaşabilirliğini ölçmek için kullanılan epidemiyolojik bir ölçü olan üreme sayısı (R0) seyahat süresi, her otobüs durağında geçen süre, toplam enfeksiyon, toplam yolcu sayısı ve otobüsteki solunum hacmi dikkate alınarak tahmin edilmiştir. “Yeniden üretim sayısı, tek bir indeks vaka için yolculuk süresi boyunca kademeli olarak artar ve ek birincil vakaların girişinden sonra otobüs duraklarında daha yüksektir.
Yolculuğun sonunda R0 1.04 değerine ulaşıyor” dedi. Kamalan ve Krishnamurthy, Anna Üniversitesi Enstrümantasyon Mühendisliği Bölümü’nde yardımcı doçent. Tambaram’dan Broadway’e her yolculukta ikincil enfeksiyon sayısının, otobüsteki insan sayısına bağlı olarak her yolculukta beş ila dokuz arasında değiştiğini söyledi. İnsanlar enfeksiyon riskini azaltmak için maske takmalı ve sosyal mesafeyi korumalıdır” dedi. Uzun süreli maruz kalma nedeniyle en yüksek ikincil enfeksiyon oranının varış noktasında gözlemlendiğini söyledi. İlgili yazara göre çalışma, yerel nüfus yoğunluğu nedeniyle daha yüksek ikincil enfeksiyonlar için potansiyel yerleri (otobüs durakları) da belirledi. Lourduraj DeBritto ICMR Vektör Kontrol Araştırma Merkezi’nden yazdı.