CHENNAI: Yıllarca süren gecikmelerden sonra hükümet, Chennai-Tirupati Lisesi’ni (6 şeritli) inşa etme planını yeniden canlandırdı.CTH) Ambattur tüccarlarına ve sakinlerine arazilerini almaları için mesajlar göndererek yol.
Yaklaşık 10 yıl önce başlayan proje, arazi edinimi ile ilgili davalar nedeniyle ertelendi. Resmi verilere göre, yaptırım uygulanan 158 crore’nin %62’si yıllarca uykuda kaldı.
Şu anda, Padi ve Thirunindravur arasındaki 22 km’lik yol boyunca trafik sıkışıklığı şiddetli. Dış Çevre Yolu (ORR), CTH Yolu (NH-205) üzerindeki yükü bir dereceye kadar azaltmış olsa da, Pattabiram, Avadi ve Thiruninravar sakinleri günlük işe gidip gelmeleri için yalnızca ona güveniyor. Günde 1,1 lakh’tan fazla araç bu yolu kullanırken, yoğun saatlerde bu sayı 7.200’e yaklaşıyor. Devlet karayolları departmanı yetkilileri, Ambattur tren istasyonunun yakınında arazi satın almak için adımlar atıldığını ve 13 crore daha yaptırım uygulandığını söyledi.
Avadi’de ikamet eden bir aktivist olan T Sadagopan, Chennai şehrinin batı banliyölerinde hızla büyüyen birkaç bölgenin daha iyi yollara ve daha fazla üst geçite ihtiyaç duyduğunu, çünkü bir dizi yerleşim bölgesinin çoğaldığını söyledi. Devlet ve merkez karayolları bu tür duyuruları (arsa edinim duyuruları) 2-3 yılda bir çıkarsa da uygulamada değişen bir şey yok” dedi.
Hükümet bir yandan CTH Yolu’nun genişletilmesinden bahsederken, diğer yandan da devam eden altyapı projelerinin tamamlanmasına ilgi göstermediğini söyledi. Bu, Pattabiram Hemzemin Geçidinde bir karayolu köprüsünün (ROB) inşasını, CTH Yolu ile Poonamallee Dağı-Avadi Yolu arasındaki kesişme noktasında bir derece ayrımı ve Avadi Corporation sınırındaki yeraltı kanalizasyon hatlarını içerir.
Sakinler, sık sık yapılan kazılardan ve trafik saptırmalarından kaçınmak için çeşitli devlet kurumları arasında daha iyi koordinasyon talep ediyor. Avadi’nin ORR’ye bağlı araçları şu anda dört kilometrelik bir yoldan sapmak zorunda. Beş yıl önce getirilen bu trafik kısıtlamalarının bir yıl daha sürmesi bekleniyor.